Հայոց լեզվի վարժություներ
Սկզից 7-10 նախասություն ավելցրո՛ւ ,որամբողջական տեքստ դառնա:
Վերջապես այդ հրեշը մի վերջին անգամ ցնցվեց ու կան գառավ:Փրկնած ենք:
Ամառային արձակուրդներին ընթացքում ես և իմ ընկերները հանգստանում էինք Սևանա լճի հանգստյան գոտիներից մեկում: Ափամերձ քարանձավում հաճախ էինք լինում: Մի օր ընկերս նկատեց տարօրինակ առարկա: Մենք որոշեցինք ուսումնասիրել այդ առարկան և փորձեցինք կոտրել: Այնտեղից դուրս եկավ մի անհասկանալի արարած: Նույն պահին մենք նկատեցինք, որ մեզ մոտենում է մի ահռելի մեծ հրեշ անմիջապես վայր գցեցինք մեր գտածը և փախանք այդ վայրից: Վերջապես այդ հրեշը մի վերջին անգամ ցնցվեց ու կանգ առավ: Փրկված ենք:
Տրված առածներն ընդգծված բառերի հականիշների օգնությամբ լրացրո՛ւ:
Լավ ձին կերը կավելացնի, վատ ձին էլ կերը կքչացնի :
Խելոքին՝ մեկ ասա, անխելքին հազար ու մի:
Արդար մազը չի կտրվի, անարդարը կկտրվի:
Մեկ՝ խոսիր, հազար լսիր:
Բոյը՝երկար, խելքը կարճ:
203.Տրված նախադասությունները (ասույթները) դարձրո՝ւ հեղինակի խոսքով նախադասություններ:
Օրինակ՝ Ամեն ինչ արվեստ է: Բեն-1..Բենն ասել է «Ամեն ինչ արվեստ է»: 2..«Ամեն ինչ արվեստ է»- ասել է Բենը: 3. Ամեն ինչ-ասել է Բենը,- արվեստ է:
Ճիշտ ճանապարհն անցնում է ճոպանի վրայով,որը ոչ թեբարձրության վրա են ձգել,այլ՝համարյա գետնի:Կարձես ավելի շատ սայթակում են ,քան անցնում դրա վրայով:
Ֆրանց Կաֆկա
1.Ֆրանց Կաֆկան ասել է << Ճիշտ ճանապարհն անցնում է ճոպանի վրայով,որը ոչ թեբարձրության վրա են ձգել,այլ՝համարյա գետնի:Կարձես ավելի շատ սայթակում են ,քան անցնում դրա վրայով>>:
<< Ճիշտ ճանապարհն անցնում է ճոպանի վրայով,որը ոչ թեբարձրության վրա են ձգել,այլ՝համարյա գետնի:Կարձես ավելի շատ սայթակում են ,քան անցնում դրա վրայով
>>- ասել է Ֆրանց Կաֆկան:
Ճիշտ ճանապարհն անցնում է ճոպանի վրայով- ասել է Ֆրանց Կաֆկան- ,որը ոչ թեբարձրության վրա են ձգել,այլ՝համարյա գետնի: Կարձես ավելի շատ սայթակում են ,քան անցնում դրա վրայով
Իսկական հակառակոռդն անսահման արիություն է ներշնչում:
Ֆրանց Կաֆկա
Ֆրանց Կաֆկան ասել է. << Իսկական հակառակորդն անսահման արիություն է ներշնչում>>:
<< Իսկական հակառակոռդն անսահման արիություն է ներշնչում>>-ասել է Ֆրանց Կաֆկան:
Իսկական հակարակորդն-ասել է Ֆրանց Կաֆկան-անսահման արիություն է ներշնչում:
Ճշմարտությունը կփոխի արվեստը:
Բենը ասել է<< Ճշմարտությունը կփոխի արվեստը>>:
<< Ճշմարտությունը կփոխի արվեստը>> ասել է Բենը:
Ճշմարտությունը- ասել է Բենը- կփոխի արվեստը:
Բեն
Ընդգրկված բառակապակցությունների իմաստներնարտահայտի՛ր մեկական բառերով:
Փոքր Ասիայի Եփեսոս քաղաքում հարյուր քսան տարի շարունակմի տաճար էին կառուցում՝ բուսականության և պտղաբերության աստվածուհի Արտեմիսի տաճարը:Այդ գործին իրենց մասակցությունն էին բերում փոքրասիական բոլոր պետությունները: Լիդիական Կրեսոս թագավորից. օրինակ Արտեմիսի տաճարը սյուներ էին ստացել: Աստվածների պատկերներով մարդու հասակ ունեցող բարձրաքանդակները զարդարում էին սյուները:Կրեսոսը Եփեսոյան Արտեմիսին մի ուրիշ բարձր արժեք ունեցող նվեր էլ էր ընծա բերել՝ կովերի՝ ոսկուց ձուլած դրոշմապատկերներ:
Երբ աշխարհի յոթ հրաշալիքներից մեկը համարվող այդ տաճարի շինարարությունն ավարտին հասավ , զարմանք ու հիացմունք առաջացրեց բոլոր նրանց մեջ. ում վիճակվեց տեսնել մարմարից կերտված, նուրբ գեղեցկություն ունեցող շինությունը: Բայց դա հարյուր տարու ավելի կանգուն չմնաց: Մ»թ.ա. 356թ. Եփեսոսի բնակիչ ոմն Հրեստրասոս ցանկանալով իր անունն անմահացնել. կրակի մատնեց նշանավոր սրբավայրը; Նրա հանցագործությունը բոլորին զայրացրեց: Փոքրասիական բոլոր պետությունները միասին որոշեցի մոռացության տալ Հրեստրասոսի անունը:Պատմություն գրողները նույնիսկ տաճարի հրդեհի մասին գրելիս իրավունք չունեին հրդեհողի անունը նշելու: Բայց հին աշխարհի որոշ հեղինակներ, այնուամենայնիվ պահեցին ոճիրը գործողի անունը:
Փոքրասիական Եփեսոս քաղաքում հարյուր քսան տարի շարունակմի տաճար էին կառուցում՝ բուսականության և պտղաբերության աստվածուհի Արտեմիսի տաճարը:Այդ գործին մասնակցում եին փոքրասիական բոլոր պետությունները: Լիդիական Կրեսոս թագավորից. օրինակ Արտեմիսի տաճարը սյուներ էին ստացել: Աստվածների պատկերներով մարդահասակ բարձրաքանդակները զարդարում էին սյուները:Կրեսոսը Եփեսոյան Արտեմիսին մի ուրիշ բարձր արժեք ունեցող նվեր էլ էր ընծայել՝ կովերի՝ ոսկեձույլ դրոշմապատկերներ:
Երբ աշխարհի յոթ հրաշալիքներից մեկը համարվող այդ տաճարի շինարարությունն ավարտվեց , զարմանք ու հիացմունք առաջացրեց բոլոր նրանց մեջ. ում վիճակվեց տեսնել մարմարակերտ, նրագեղ շինությունը: Բայց դա հարյուր տարուց ավելի չկանգնեց: Մ»թ.ա. 356թ. Եփեսոսի բնակիչ ոմն Հրեստրասոս ցանկանալով իր անունն անմահացնել. հրդեհեց նշանավոր սրբավայրը; Նրա հանցագործությունը բոլորին զայրացրեց: Փոքրասիական բոլոր պետությունները միասին որոշեցի մոռանալլ Հրեստրասոսի անունը:Պատմագիրները նույնիսկ տաճարի հրդեհի մասին գրելիս իրավունք չունեին հրդեհողի անունը նշելու: Բայց հին աշխարհի որոշ հեղինակներ, այնուամենայնիվ պահեցին ոճրագործ անունը:
Դարձվաձքները փոխարինի՛ր տեքստի ոճին հարմար հոմանիշ բառերով:
Մեր նախնիները երևի շատ դառը փորձերից այն համոզման էին եկել,որ ձուկ ուտելիս չի կարելի երկաթե դանակ գործածել:Այդ կանոնը բանի տեղ չդնող մարդիկ անկողին էին ընկնում ու նույնիսկ հոգին փչում: Հիմա արդեն գլխի ենք ընկել ,թե ինչից է.երկաթը հեշտ քայքայվող սպիտակուցների հետ (ձկան մսի մեջ շատ կա) ռեակցիայի մեջ է մտնում, որի հետևանքով առաջ է գալիս թունավոր նյութ:
Այսօր արդեն կենցաղում երկաթե դանակ չի օգտագործվում. Ադամի տարվանից ստեղծվել է չժանգոտվող պողպատ, որը կարեյի է առանց ահ ու դողի օգտագործել: Բայց գյուտն ուշացել էր. սովորությունն իր գործն արել էր: Հիմա ընդհանուր կարծիքն այն է,որ ձուկը դանակով ուտել չի կարելի:
Մեր նախնիները երևի շատ դառը փորձերից այն եզրակացության էին եկել,որ ձուկ ուտելիս չի կարելի երկաթե դանակ գործածել: Այդ կանոնը արհամարհող մարդիկ հիվանդանում էին ու մահանում : Հիմա արդեն հասկացել ենքլ ,թե ինչից է.երկաթը հեշտ քայքայվող սպիտակուցների հետ (ձկան մսի մեջ շատ կա) ռեակցիայի մեջ է մտնում, որի հետևանքով առաջանում է թունավոր նյութ:
Այսօր արդեն կենցաղում երկաթե դանակ չի օգտագործվում. Նախնադարից ստեղծվել է չժանգոտվող պողպատ, որը կարեյի է առանց վախենալու օգտագործել: Բայց գյուտն ուշացել էր. սովորությունն մնացել էր: Հիմա ընդհանուր կարծիքն այն է,որ ձուկը դանակով ուտել չի կարելի:
206.Տրված բառերով նախադասություննրից կազմի՛ր և ցու՛յց տուր, թե ի՞նչ կարող են նշանակել:
Անել,անտառ,ղաց,աներ:
207.Ձեր թաղի գյուղի կամ քաղաքի մասին պատմի՛ր (որտե՞ղ է,ի՞նչ գիրք ունի, ինչպիսի տներ կան.քեզ այդտեղ ինչպե՞ս ես զգում,մյուս բնակիչները նրա նկատմամբ ի՞նչ վերաբերմունք ունեն) և պամությունդ վերնագի՛ր:]
Իմ բնակավայրը
Ես բնակվում եմ Երևանի Նոր Նորք թաղամասում: Այն քաղաքի ամենա բարձրադիր տարածքն է: Համեմատաբար նոր թաղամաս է և գերակշռում են բարձրահարկ բնակելի շենքերը: Մեր թաղամասում համարյա չկան արտադրական ձեռնարկություններ, որի պատճառով օդը մաքուր է: Դրան նպատում է նաև կանաչ տարածքների առկայությունը: Բնակիչները միմյանց նկատմամբ բարեհամբյուր են և ուշադիր են ու հոգատար իրենց բնակավայրի նկատմամբ:
208.Ընդգծված բառը հոմանիշներով փոխարրինի՛ր ու ցույց տուր ,թե քանի ՛ձևով կարելի է հասկանալ:
Օրինակ՝ Մենակ երեկոյան ստում էր պատշգամբում:
երեկոյան միայնակ նստում էր պատշգամբում:
Մենայն երեկոյան ստում էր պատշգամբում:
Աղջկան մուրաքույն է պահել
-Ինձ քո տղան էր բռնել,- բողոքեց շունը:
Սարերը շրջեց ու ետ եկավ:Նա իմացավ ,թե ինչ եմ ասում:
Նոր աշխարհ եկավ:
Ընկերներին բաժանեց ու գնաց ուրիշ քաղաք:
209.Կետերի փոխարեն հերթով գրի՛ր տրված հոմանիշները : Ստացված նախադասություններն ինչո՞վ են տարբերվում:
Տղան անձայն(լուռ, անձայն, անլսելի) մոտեցավ մորը:
Տղան լուռ մոտեցավ մորը:
Տղան անլսելի մոտեցավ մորը:
Նա դեռ նստած ուտում (ուտում, խմում. լափում) էր:
Նա դեռ նստած խմում էր:
Նա դեռ նստած լափում էր:
Բժիշկը նրան ինչ-որ խոտ ( խոտ. Բանջար) էր բերել:
Բժիշկը նրան ինչ-որ Բանջար էր բերել:
Մտնողը դուրեկան (դուրեկան, հմայիչ) մի աղջիկ էր:
Մտնողը հմայիչ մի աղջիկ էր:
210.Գծիկները ը կամ ն մասնիկներով (հոդով) փոխարինի՛ր:
Մի օր Զևսի գլուխը սոսկալի ցվեց: Նա կանչեց իր որդուն ու հրամայեց, որ ճեղքի իր գլուխն ու ինքն ազատվի ցավից ու գլխի միջի ամուկից: Հեփեստոսը կացինը տարավ-բերեց ու մի հզոր հարվածով ճեղքեց հոր գլուխը: Այդ ժամանակ ասածս գլխից դուրս եկավ Աթենասը Պալաս հզոր դիցուհին: Ոտից գլուխ զինավառը շողշողուն և սաղավարտով,վահանն ու նիզակը ձեռքին՝ կանգնեց ապշահար աստվածների առջև ու նրա կանչը որոտաց ու ցնցեց Օլիմպոսն Աթենասը հովանավորել Հունաստանի հերոսներին, պահպանել քաղաքներն ու ամրոցներ:
Comments
Post a Comment